23 november -19:00
Dit is de laatste dag van m'n leven dat ik rook.
Ik ga zo even de kroeg in met Bas. Hij is heel enthousiast.
Hij vindt dat we moeten gaan vieren dat ik ga stoppen met roken.
Ik krijg acuut stress: heb ik wel genoeg sigaretten?
Ik heb er tien.
Zou ruim voldoende moeten zijn. Maar ja... wat als het een latertje wordt?
Bas rookt niet. En ik haat het om van vreemden te bietsen.
Het is namelijk niet meer te betalen.
Het regent. Keihard.
Het tabakswinkeltje om de hoek is nét dicht. Shit.
Ga ik dit echt doen?
Yep. Ik fiets op en neer naar de pomp.
Voor de zekerheid.
Liever zeiknat geregend dan één peuk te weinig.
Blijkbaar.
----
Super.
Mijn haar druipt en ik ben nat tot op mn sokken.
Maar er ligt nu wel anderhalf pakje sigaretten voor me.
Veel te veel voor vanavond.
Wat moet ik daar dan eigenlijk straks mee?
Vanavond allemaal oproken?
Lukt nooit. Zelfs mij niet.
Weggooien?
Nee, dat is echt zonde
[hoezo is dat zonde Jenna het is gif!]Ik geef ze wel aan Kim
[hoezo geef je gif aan Kim!?]Ik schiet in de lach. Ik besef dat dit dan dus ook gelijk de laatste dag van m'n leven is dat ik stress heb om sigaretten.
Wat belachelijk eigenlijk.
Stress om staafjes gerolde tabak.
Blij als ik daar straks vanaf ben.
< vorige | naar het overzicht | volgende >