Voorwaarden

100% vergoed
100% vergoed
In groep of individueel
In groep of individueel
In 6 videogesprekken
In 6 videogesprekken
Start direct
Start direct

ALGEMENE VOORWAARDEN

Stoppen-met-rokenbehandeling van WeQuit

WeQuit wil iedere roker in staat stellen een rookvrij leven te leiden.
Dat is onze missie. Om dit goed te doen, als ook helder te zijn in wat wij voor u doen, wat wij van u verwachten en wat er gebeurt als er onverhoopt iets niet goed gaat, treft u hierbij de Algemene Voorwaarden.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, voel u vrij om hierover met ons contact op te nemen.

Algemene voorwaarden WeQuit

1 Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden;

Cliënt: degene, natuurlijk persoon, aan wie door WeQuit stoppen-met-rokenzorg wordt verleend, dan wel diens wettelijke vertegenwoordiger(s);

Kwaliteitsregister: het Kwaliteitsregister Stoppen met Roken waarin gekwalificeerde stoppen-met-rokenbegeleiders geregistreerd staan, te raadplegen op kabiz.nl;

Overeenkomst: iedere overeenkomst die wordt gesloten tussen WeQuit en de Cliënt met betrekking tot stoppen-met-rokenzorg, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van deze overeenkomst;

WeQuit: een stoppen-met-rokenzorgaanbieder, waarbij alle aangesloten behandelaars geregistreerd staan in het Kwaliteitsregister;


2 Toepasselijkheid

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle stoppen-met-rokenbehandeltrajecten van WeQuit, zowel offertes als overeenkomsten van of met WeQuit en alle daarmee verband houdende handelingen als handelingen van voorbereidende en uitvoerende aard. Een ieder die gebruik maakt van de dienstverlening van WeQuit dan wel anderszins in een rechtsverhouding tot WeQuit komt te staan, stemt in met (de toepasselijkheid van) deze Algemene Voorwaarden.

 

3 Inschrijving, deelname en begeleiding

3.1 Een Behandelovereenkomst tussen WeQuit en een Cliënt komt tot stand door het plaatsen of doen plaatsen van een schriftelijke of mondelinge (telefonische) inschrijving of opdracht bij WeQuit en de aanvaarding daarvan door Client en WeQuit. De Cliënt aanvaardt door zijn schriftelijke of mondelinge inschrijving dan wel verstrekking van de opdracht de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden. De behandelovereenkomst komt in ieder geval tot stand zodra WeQuit met instemming van de Cliënt is begonnen met de uitvoering van de opdracht van de Cliënt. De behandelovereenkomst wordt door Cliënt ondertekend voorafgaand aan de behandeling.

3.2 De groepsbehandeling kan alleen plaatsvinden bij voldoende inschrijvingen. Als er te weinig aanmeldingen zijn voor een groepsbehandeling, is WeQuit genoodzaakt en gerechtigd de groepsbehandeling te annuleren. WeQuit zal de Cliënt uiterlijk drie werkdagen voor aanvang van de behandeling van de annulering op de hoogte stellen.

3.3 Als er voor de groepsbehandeling meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen, worden de Cliënt geplaatst in volgorde van inschrijving. De Cliënt die niet kan worden geplaatst in de groepsbehandeling, wordt op een wachtlijst gezet. De Cliënt die op een wachtlijst wordt geplaatst, kan niet deelnemen aan de groepsbehandeling en wordt hierover uiterlijk drie werkdagen voor aanvang van de groepsbehandeling geïnformeerd door WeQuit.

3.4 De stoppen-met-rokenbegeleiding wordt verzorgd door gekwalificeerde behandelaars ingeschreven in het Kwaliteitsregister.

 
4 Verhindering / voortijdige beëindiging

4.1 Bij deelname aan individuele begeleiding wordt aan het einde van het (telefoon- of video)gesprek de volgende afspra(a)k(en) ingepland. Indien de Cliënt verhinderd is, laat de Cliënt dit uiterlijk 48 uur voor de afspraak weten aan zijn behandelaar. Afspraken die later dan 48 uur van tevoren zijn afgezegd, kunnen bij de Cliënt in rekening worden gebracht.

4.2 Is de Cliënt bij de stoppen-met-rokenbegeleiding meer dan één keer niet aanwezig/bereikbaar op de afgesproken tijd, dan heeft WeQuit de mogelijkheid om het traject voortijdig te beëindigen. In dit geval worden de kosten voor het hele stoppen-met-rokentraject bij de zorgverzekeraar gedeclareerd of bij de Cliënt in rekening gebracht.

4.3 Wanneer een Cliënt besluit om de begeleiding voortijdig te beëindigen is WeQuit genoodzaakt een gedeelte of het hele bedrag van de begeleiding te declareren bij de zorgverzekeraar dan wel bij de Cliënt in rekening te brengen. Ook als de Cliënt maar 1 keer aanwezig is geweest. De hoogte van het bedrag is vastgesteld in overeenkomsten tussen de zorgverzekeraar en WeQuit.

4.4 De persoonlijke (telefonische) begeleiding bestaat uit zes gesprekken en duurt maximaal acht weken. WeQuit is gerechtigd om het traject na deze periode te beëindigen. In dit geval worden de kosten voor de stoppen-met-rokenzorg bij de zorgverzekeraar gedeclareerd dan wel bij de Cliënt in rekening gebracht.

4.5 De Cliënt die zich schuldig maakt aan wangedrag of de goede naam van de behandelaar en/of WeQuit in opspraak brengt, kan tijdelijk of voorgoed de toegang tot de stoppen-met-rokenbegeleiding worden ontzegd.

4.6 WeQuit is te allen tijde gerechtigd een behandelaar te vervangen door een andere behandelaar.



5 Privacy en onderzoek

5.1 WeQuit respecteert de privacy van de Cliënt. Alles wat wordt besproken en alle informatie die WeQuit schriftelijk/per email van de Cliënt ontvangt, zal vertrouwelijk worden behandeld.

5.2 WeQuit zal de (medische) gegevens van de Cliënt alleen doorgeven aan anderen, zoals de (huis)arts (of ander behandelend zorgverlener) van de Cliënt als de Cliënt hier zijn uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven.

5.3 Persoonsgegevens, verkregen via inschrijving en deelname, worden door WeQuit strikt vertrouwelijk behandeld. Gegevens worden uitsluitend gebruikt voor eigen activiteiten t.b.v. administratieve nieuwsbrief doeleinden, om Cliënt te adviseren tijdens de komende stoppoging en voor geanonimiseerd onderzoek.

5.4 Zes en twaalf maanden na de stopdatum wordt de Cliënt zowel per mail als telefonisch benaderd om de rookstatus te noteren, tenzij de Cliënt uitdrukkelijk verzoekt dit niet te doen.

5.5 De Cliënt heeft inzake de verwerking van zijn persoonsgegevens het recht op inzage, correctie en verzet. De Cliënt kan zich wenden tot WeQuit met een verzoek tot inzage, correctie of verzet.

 

6 Annulering

6.1 Cliënt kan zowel de individuele als de groepsbehandeling kosteloos annuleren tot 48 uur voor aanvang van de behandelingbehandeling. Als de annulering later dan 48 uur voor aanvang van de behandelingbehandelingwordt gedaan of als de Cliënt zonder annulering niet komt opdagen, is WeQuit genoodzaakt een ‘no-show’ tarief van €50,- in rekening te brengen bij de Cliënt. Dit bedrag wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.

 6.2 Bij annulering na aanwezigheid bij een groepsbehandeling of na het eerst gevoerde gesprek, gelden de eerder genoemde voorwaarden (zie 4.3).

6.3 WeQuit kan in uitzonderlijke situaties in het voordeel van de Cliënt afwijken van de annuleringsvoorwaarden.

 

7 Betaling

7.1 De Cliënt is verplicht tot betaling van de kosten voor de gehele stoppen-met-rokenbegeleiding, tenzij de Cliënt de stoppen-met-rokenbegeleiding tijdig heeft geannuleerd. De kosten voor de stoppen-met-rokenzorg worden in principe bij de zorgverzekeraar van de Cliënt in rekening gebracht, mits WeQuit een contract heeft met de verzekeraar van de Cliënt.

7.2 WeQuit hanteert vrije tarieven waarop de door de Nederlandse Zorgautoriteit vastgestelde beleidsregel BR/CU-7073 ‘stoppen-met-rokenprogramma’ van toepassing is. Deze tarieven zijn contractueel vastgelegd bij elke afzonderlijke zorgverzekeraar.

7.3 In afwijking van het vorige lid geldt voor niet gecontracteerde stoppen-met-rokenzorg andere tarieven, te weten €435 voor zowel groeps- als persoonlijke behandeling.

7.4 Stoppen-met-rokenzorg is opgenomen in de basisverzekering, waarbij een Cliënt recht heeft op één vergoede stoppoging per kalenderjaar. Als een Cliënt in het betreffende kalenderjaar elders reeds vergoede stoppen-met-rokenzorg heeft afgenomen, komt de stoppen-met-rokenzorg van WeQuit niet voor vergoeding in aanmerking en zullen de kosten voor de stoppen-met-rokenzorg bij de Cliënt in rekening worden gebracht.

7.5 Indien de Cliënt als chronische COPD-, Astma-, CVR- of diabetesCliënt staat ingeschreven bij zijn huisarts en WeQuit contractuele afspraken heeft met de betreffende zorggroep van die huisarts kan WeQuit de kosten voor de stoppen-met-rokenzorg in rekening brengen bij deze zorggroep.

7.6 Indien de kosten voor de stoppen-met-rokenzorg niet gedeclareerd kunnen worden bij de zorgverzekeraar of zorggroep r van de Cliënt dan wel als anders is overeengekomen, zal WeQuit de kosten voor de stoppen-met-rokenzorg in rekening brengen bij de Cliënt.

7.7 Het aan WeQuit verschuldigde bedrag dient uiterlijk binnen 21 dagen na de factuurdatum te worden voldaan op de bankrekening van WeQuit, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

 7.8 Indien de Cliënt in gebreke blijft met de volledige betaling, zal aan de Cliënt kosteloos een aanmaning worden verstuurd met het verzoek om alsnog binnen veertien dagen, te rekenen vanaf de dag nadat de Cliënt de aanmaning heeft ontvangen, tot gehele betaling over te gaan.

7.9 Indien de Cliënt ook na het verloop van de tweede termijn (na aanmaning) niet geheel aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is WeQuit bevoegd zonder nadere aankondiging tot invordering van het verschuldigde bedrag plus de rente en incassokosten, zoals bedoeld in punt 8, over te gaan.

7.10 Wanneer de kosten voor de stoppen-met-rokenzorg geheel of gedeeltelijk door WeQuit kunnen worden gedeclareerd bij een derde partij, zoals de zorgverzekeraar van de Cliënt, blijft de Cliënt verantwoordelijk voor betaling van het volledige bedrag. Indien de derde partij het gedeclareerde bedrag niet of niet volledig betaalt, kan WeQuit het niet door de derde partij betaalde bedrag dan ook alsnog in rekening brengen bij de Cliënt.

 

8 Rente en incassokosten

8.1 De betalingstermijn als bedoeld onder punt 7.7 is een fatale termijn. Bij niet-tijdige betaling is WeQuit gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur de wettelijke rente voor consumenten in rekening te brengen.

8.2 Vanaf de datum dat de Cliënt in verzuim is, is de Cliënt zonder nadere ingebrekestelling aan WeQuit tevens de volgende buitengerechtelijke kosten verschuldigd:

indien de Cliënt een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf; de buitenrechtelijke kosten conform ‘het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten’;
indien de Opdrachtgever een rechtspersoon is of een natuurlijk persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf: 15% van de door de Cliënt aan WeQuit verschuldigde bedragen, met een minimum van EUR 250,-.

8.3 Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten komen ten laste van de Cliënt.

8.4 Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen, zijn ter zake van de juistheid van hetgeen de Cliënt verschuldigd is, de administratieve gegevens van WeQuit bindend.

 

9 Aansprakelijkheid


9.1 Het advies en de begeleiding van WeQuit is naar haar aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. WeQuit sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiend uit of verband houdende met de opvolging door de Cliënt van door WeQuit verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van WeQuit.
 

10 Klachten

10.1 Wanneer de Cliënt een klacht heeft ten aanzien van WeQuit is dit ten eerste vervelend. WeQuit doet er alles aan om die klacht te verhelpen en uiteraard hebben wij daarvoor een klachtenregeling. Omschrijf het probleem in de eerste instantie zo duidelijk mogelijk en mail dit naar klachten@wequit.nl, dan kan WeQuit zo goed als mogelijk helpen. Indien de Cliënt liever telefonisch de klacht bespreekt dan kan dat via een aanvraag voor een belafspraak. Ook deze aanvraag kan worden gemaild naar klachten@wequit.nl

10.2 Mocht de Cliënt er samen met WeQuit niet uitkomen dan kan deze gratis gebruik maken voor een klachtafhandeling bij het Klachtenloket Zorg (www.klachtenloket-zorg.nl). Kan er geen oplossing worden bereikt, dan is er de mogelijkheid het geschil voor te leggen aan de geschillencommissie waarbij de WeQuit is aangesloten.

10.3 Voor de Cliënt verjaren alle rechtsvorderingen uit hoofde van de overeenkomst met WeQuit door verloop van dertien maanden, te rekenen vanaf de dag volgend op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.



11 Toepasselijk recht, bevoegde rechter

11.1 Op alle geschillen met betrekking tot deze voorwaarden is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.

11.2 Alle geschillen zullen, voor zover niet anders door de wet dwingend voorgeschreven, bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank te Amsterdam.


12 Wijzigingen

12.1 Deze Algemene Voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd en gelden onder voorbehoud van druk- en typefouten.

12.2 Het in lid 1 bepaalde laat onverlet dat de Cliënt en WeQuit individuele, schriftelijke afspraken kunnen maken waarbij ten voordele van de Cliënt van deze Algemene Voorwaarden wordt afgeweken.
WeQuit
WeQuit
Meld je gratis aan!